Obecny czas to Czw Lis 14, 2024 8:11 am

Fabuła


Fabuła

Ferelden jest najmłodszym królestwem znajdującym się w południowo-zachodniej części Thedas. Zostało ono utworzone na czterysta lat przed nastaniem Piątej Plagi przez króla Kalenhada przez zjednoczenie klanów Alamarri w 5:42 wieku Świętych. Od tego też czasu, w Fereldenie panuje ustrój feudalny, z silnym naciskiem na klasy społeczne. Jednak i na tej płaszczyźnie dostrzega się pewne naleciałości z kultury plemion Alamarri, od której wywodzi się teraźniejsze społeczeństwo Fereldenu. Na ów kraj składają się równiny, których połacie wykorzystywane są przez tamtejszych obszarników w celach rolniczych a także hodowlanych. Od zachodu, graniczy z cesarstwem Orlais, które notabene jest jedynym państwem, do którego można dostać się drogą lądową i od którego oddzielony jest przez Góry Mroźnego Grzbietu. Pod nimi z kolei, znajduje się Orzammar, jedny z kilku ocalałych jeszcze thaigów krasnoludzkich. Od północy zaś, sąsiaduje z Wolnymi Marchiami, które oddziela akwen Morza Przebudzonych. Powszechnie wśród obcokrajowców, znane jest jako miejsce w którym rozpoczęła się Piąta Plaga a także z hodowli psów, szczególnie powszechnej tego regionu ogarów mabari. Z tego też powodu nierzadko mówi się, iż Ferelden cuchnie psią sierścią.
0 tematów
0 postów
Brak nowych postów

Największe i najbardziej wpływowe ze wszystkich obecnie istniejących państw Thedas, Orlais zostało założone przez Kordiliusa Drakona I. To własnie tam znajduje się siedziba główna Zakonu, wraz z powiązaną organizacją Zakonu Templariuszy. Protoplastami współczesnych Orlezjan są plemiona Cyrean oraz Ingriszów, które po przybyciu do Thedas osiedliły się w regionie stanowiącym współczesne Orlais. Od wschodu, graniczy z Fereldenem a oba te państwa dzielą Góry Mroźnego Grzbietu, przy czym przez wiele dekad państwo te znajdowało się pod orlezjańską okupacją. Na północy od stolicy, znajdują się ziemie Imperium Tevinterskiego i Nevarry, z którymi cesarstwo nie utrzymuje dobrych stosunków dyplomatycznych. Orlais posiada dostęp do dwóch akwenów: Przebudzonego oraz Rozdartego. W jej granicach znajduje się Dalia, pozostałość niegdysiejszej świetności elfów, w stolicy której mieszczą się posiadłości arystokracji. Orlais znane jest z ekstrawagancji tudzież wysoko rozwiniętej kultury. Cesarzowa Celene I podzielała marzenia założyciela cesarstwa, Kordiliusa Drakona o tym, by te rozciągało się na całym kontynencie. Spuścizna Drakona mocno zauważalna jest w orlezjańskim prawie i obyczajowości. Niezwykle ważną rolę w Orlais odgrywają podziały klasowe, dlatego życie Orlezjan różni się w zależności od klasy, do której przynależą. Zarówno kobiety, jak i mężczyźni stosują różnego rodzaju makijaż, a drobne jego różnice określają pozycję społeczną. W miejscach publicznych modne jest również noszenie wyszukanych masek.
0 tematów
0 postów
Brak nowych postów

Na Wolne Marchie składa się grupa państw-miast, usytuowanych we wschodnim Thedas. Znajdują się one na południe od Antivy i Imperium Tevinteru, na wschód od Nevarry oraz od północ od Fereldenu. Największymi i zarazem mającymi realne wpływy oraz władzę miastami w Marchiach są: Kirkwall, Starkhaven oraz Tantervale. Pierwotnie miasta wchodzące w obecny skład Wolnych Marchii były albo wioskami Planasenów podbitymi przez magistrów, albo osadami założonymi przez Tevinterczyków w okresie ich ekspansji. Osady i wioski rozrosły się w miasta pod rządami Tevinteru. Dawniej, Nevarra również wchodziła w poczet miast należących do Marchii, lecz z biegiem czasu rozrastała się, a co za tym idzie, i zyskiwała na potędze i znaczeniu znacznie większym od pozostałych miast. Położenie w centrum kontynentu sprawia, że Marchijczycy są niezwykle zróżnicowani kulturowo. Do Marchii z całego kontynentu ściągają handlarze, przez co wielu rodowitych Marchijczyków to dzieci osób pochodzących z innych części Thedas. Mieszkańcy Marchii nie są jednak całkowicie przyjaźnie nastawieni do nowoprzybyłych – wielu z nich wadzi obecność cudzoziemców, których postrzegają jako zagrożenie dla ich stylu życia. Podczas Piątej Plagi w Kirkwall silne były nastroje nacjonalistyczne w związku z przybywającymi do miasta uchodźcami z Fereldenu, podsycane dodatkowo przez obecność qunari, co w oczach tamtejszych mieszkańców, uważano za przejęcie miasta przez obce siły. Dawniej Marchie stanowiły część Imperium Tevinter, co do dziś widoczne jest w architekturze miast – wysokich budynków zbudowanych niemalże wyłącznie z białego kamienia, choć sam region wydaje się być o wiele bardziej biedniejszy i gorzej zorganizowany od Fereldenu. Wnętrza budynków urządzone są na wiejską modłę a część z nich, a nierzadko wręcz całe dzielnice, stanowią kwatery dla bandyckich ugrupowań.
0 tematów
0 postów
Brak nowych postów

Nevarra jest krajem zlokalizowanym w centralnej części Thedas, na zachód od Wolnych Marchii a także na północny wschód od Orlais. Pierwotnie Nevarra była jednym z większych miast-państw dopóki nie zaczęła rozwijać się do stopnia, gdzie osiągnęła status podobny do tego, jaki mają państwa. Ze względu na bogactwa i strategiczne umiejscowienie w Thedas, niektórzy twierdzą iż potęga Nevarry może równać się z Cesarstwem Orlais.
0 tematów
0 postów
Brak nowych postów

Księstwo Antivii to plutokratyczne państwo położone w północno-wschodniej części Thedas. Pomimo braku własnych zasobów, umiejscowienie Antivii sprawia iż kraj ten stanowi centrum dla handlu odbywającego się na północy. Tamtejsze winnice, w połączeniu z agresywną polityką handlową sprawiają, że mieszkańcy wiodą dostatni żywot. Jej stolica, od której nazwę przyjęło księstwo, położona jest pośrodku linii brzegowej i jest ona jedną z najbogatszych stolic Thedas. Oficjalnie, obecna rodzina królewska włada Antivą nieprzerwanie od dwóch i pół tysiąca lat, jednak pozycja monarchii jest niezwykle słaba, a dodatkowo praktycznie nie posiada ona własnej armii. W rzeczywistości Antiva jest plutokracją: prawdziwa władza spoczywa w rękach najbogatszych magnatów kupieckich, bankierów, a nawet winnic, z których każdy posiada własne środki oraz ludzi, by walczyć o wpływy z pozostałymi. Książęta tacy posiadają wystarczające środki, żeby rozwiązać każdy międzypaństwowy spór dyplomatyczny, grożąc zawieszeniem handlu. Mimo braku silnej wojskowej tradycji, Antiva nie musi obawiać się inwazji ze względu na wywodzące się z niej niesławne Bractwo Kruków – najbardziej skuteczną, budzącą największy strach i najdroższą gildię skrytobójców w Thedas. Ze względu na ich sławę Antiva nie potrzebuje regularnej armii – większość przywódców, nie wyłączając qunari, boi się najechać kraj, obawiając się zamachu skrytobójczego. Podwaliny pod współczesną Antivę podłożyli piraci, którzy woleli wieść bezpieczniejszy i bardziej dostatni żywot na lądzie. Osiedlili się na zachodnim wybrzeżu Zatoki Rialto, na ziemiach należących do króla pobliskiego miasta-państwa Antivy. Ostatecznie obie grupy scaliły się w jeden naród, który następnie przekształcił się w teraźniejszą Antivę. W społeczeństwie Antivańskim, rola kobiet jest ściśle określona. Uważa się je za czyste i delikatne, dlatego nie mogą brać udziału w walkach. W rzeczywistości jest to jednak antivańskie wyobrażenie idealnej kobiety, ponieważ nie zawsze jest w stanie ono odpowiedzieć jej założeniom.
0 tematów
0 postów
Brak nowych postów

Królestwo Rivanu jest państwem położonym w północno-wschodniej części Thedas. Jego stolicą jest leżące w południowej części półwyspu rivańskiego Dairsmuid.. Jako półwysep, Rivan niemalże całkowicie – za wyjątkiem obszaru na zachodzie – otoczony jest przez morze. Od zachodu graniczy z Antivą zarówno drogą lądową, jak i morską, poprzez Zatokę Rialto, z kolei z północy z Par Vollen (przez Cieśninę Północną). Ustrojem panującym w Rivanie jest monarchia. Rasa zamieszkująca Rivan dotarła na półwysep rivański z łańcucha wysp leżącego za Lasem Donark na północy Thedas. Rivańczycy żyją w pokojowych stosunkach z elfami. Na południu państwa znajduje się osada Kont-aar, zamieszkiwana przez qunari. Emisariusze qunari są również częstym widokiem w rivańskich miastach, chociaż trzymają się oni z daleka od szlachty. W odróżnieniu od większości ludów Thedas, Rivańczycy nie są andrastianami i nie wierzą w Stwórcę. Pod względem wyznania, są panteistami wyznającymi Naturalny Ład, spośród których wielu uważa, że Stwórca i wszechświat stanowią jedność. Pewien odsetek Rivańczyków, zwłaszcza tych zamieszkujących w Kont-aar, przyjęła qun, ponieważ ich wierzenia nie są sprzeczne z doktryną qunari.
0 tematów
0 postów
Brak nowych postów

Imperium Tevinter jest najdłużej istniejącym ludzkim państwem w Thedas, rządzone przez potężną magokrację. Przywódcy Imperium nazywani są magistrami, a na ich czele stoi archont. W zamierzchłych czasach, potęga Imperium była niezachwiana a jego granice rozciągały się wzdłuż i wszerz niemalże całego kontynentu Thedas. Obecnie jest jedynie cieniem swej dawnej potęgi, zarówno po względem wpływów jak i rozmiaru. Lecz pomimo tego, wciąż pozostaje znaczącym graczem na scenie politycznej.
0 tematów
0 postów
Brak nowych postów

Królestwo Anderfels jest państwem w północno-zachodnim Thedas, sąsiadującym od północy z Orlais jak i Nevarrą a także na zachód z Imperium Tevinter. Anderfels jest głównie znane jako miejsce narodzin zakonu Szarych Strażników, a także miejscem w którym znajduje się ich główna siedziba, Forteca Weisshaupt.
0 tematów
0 postów
Brak nowych postów



0 tematów
0 postów
Brak nowych postów



0 tematów
0 postów
Brak nowych postów


  • Nowe postyNowe posty
  • Brak nowych postówBrak nowych postów
  • Forum ZablokowaneForum Zablokowane